luni, 3 februarie 2014

Plante dendrologice - MOLIDUL



Familia: Pinaceae

Genul: Picea
Specia: Abies
Molidul (Picea abies) este un arbore falnic care creste pana la 50 - 60 metrii. Coroana este conic-piramidala, cu frunze aciculare , ascutite, rigide, cu patru muchii, de culoare verde, dispuse ca niste pernite. Conurile sunt cilindrice, pedente. Prefera solurile usoare, afanate cu umiditate suficienta; vegeteaza bine in zonele de deal si de munte dar rezista si in zona de campie. Este putin sensibil la ger si mediu sensibil la fum, gaze, praf; traieste in medie 100 ani.
          Inmultirea se face in pricipal prin samanta si - mai rar - prin butasire sau altoire.
Mugurii si conurile tinere se folosesc pentru prepararea unui sirop contra tusei si a altor afectiuni pulmonare, in bolile de ficat si splina, precum si extern- contra reumatismului
Din rasina se prepararea diferitelor alifii, pentru taieturi, furuncule, umflaturi, contuzii, etc.
Compozitie chimica: tanin, rezine, uleiuri eterice, terebentina, acid acetic, substante amare, rasina, ceruri, fitoncide, gume, substante minerale, vitamine C, B1, B2, PP, K.
Actiune farmaceutica: antidiareica, antiseptica, antibacteriana, antiinflamatoare, antireumatismala, antitusiva, stimulatoare a tranzitului gastro-intestinal, tonifianta.
Se poate folosi in afectiuni dermatologice, digestive, pulmonare, candidoza, constipatie, colon iritabil, diaree, faringita, gripa, infectii ale pielii, infectii urinare, infectii intestinale, plagi ale intestinelor, rani, reumatism, tuse.
Preparare: Se folosesc mugurii tineri(3-5 cm.), cand au culoarea verde deschis si inca nu au textura lemnoasa si/sau conurile cat timp au culoarea rosie (aproximativ 5 cm.)
-Conuri sau muguri - 2 linguri, se vor pune in 250 ml apa clocotita. Se acopera pentru 10 minute, dupa care se va strecoara. Se poate consuma indulcit cu miere poliflora si se foloseste pentru majoritatea afectiunilor enumerate mai sus.
-Conuri sau muguri - la un kilogam se vor pune cu 3 litri de apa si o lamanie taiata felii. Se lasa la fiert timp de 2-3 ore dupa care se strecoara. Se adauga la fiecare litru de lichid 1kg de zahar si se fierbe pana are consistenta specifica unui sirop. Se pune apoi in sticle cu dop si se pastreaza in camara in locuri intunecate si racoroase. Se va lua cate o lingurita de 3 ori pe zi inainte de masa sau se adauga in 250 ml de apa (o cana), se pot consuma de 3-4 cani pe zi.
-Rasina se poate folosi ca o guma de mestecat.
Uz extern:
-La diferite dermatoze ,se pot face aceleasi preparat, dar mai concentrat (se va folosi cantitate dubla de plante).
-Rasina se poate transforma in supozitoare in amestec cu ceara curata de albine, fiind la fel de utila ca si siropul.
Din rasina in amestec cu ceara de albine si terebentina se prepararea unui mastic deosebit de eficient la altoirea pomilor.


Un comentariu:

  1. Sunt aici pentru a depune mărturie despre modul în care acest puternic vrăjitor numit Dr.DWAN m-a ajutat să-mi repar relația. Mi-a fost zdrobit când logodnica mea mi-a spus că nu mai este interesat să se căsătorească cu mine pentru că avea o aventură cu cealaltă femeie la care lucrează. Plângeam și plângeam în fiecare zi, până când a devenit atât de rău încât am apelat la Internet pentru ajutor, atunci când am citit o recenzie despre marea muncă a Dr.DAWN, apoi l-am contactat pentru ajutor pentru a-mi recupera iubitul, el m-a ajutat să fac o puternică (vrajă de dragoste de reconciliere) și spre cea mai mare surpriză a mea, după 48 de ore în care am făcut vraja de dragoste, logodnica mea s-a întors în genunchi rugându-mă să-l iert. Acum suntem căsătoriți fericiți și toate mulțumirile sunt adresate Dr.DAWN Wonders pentru că m-ați ajutat să-mi salvez relația, puteți contacta Dr.DAWN prin adresa sa de e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    WhatsApp:+2349046229159/
    +3550685677099

    RăspundețiȘtergere